Blog

Waarom ontbreekt me de energie om te werken aan mijn website en marketing?

Je doet wat je altijd deed, maar ineens werkt het niet meer. Je bedrijf groeit wel, maar het kost je bakken met energie en de resultaten blijven achter. Je marketing en website? Blijven ergens hangen tussen “moet ik nog wat mee doen” en “het komt er gewoon niet van”. Je voelt de energie weglekken... Herkenbaar? En ben je benieuwd hoe dat komt?

Je hebt een paar jaar geleden je eigen bedrijf opgericht. Je product of dienst is top, je bedrijf groeit, maar je voelt dat er meer uit te halen valt. Vooral de energie die je in de groei steekt, put je uit, en marketing uitbesteden lijkt je lastig.

Je hebt wel wat aan marketing gedaan, een huisstijl laten maken en een website laten bouwen. Maar omdat het je te veel energie kost en je niet de gewenste resultaten ziet, komt het vaak niet van de grond om hier mee aan te doen.

Het Merkcollectief - Lisa en Merijntje 2 LARGE

Als je zo hard werkt in je bedrijf, houd je weinig energie over om aan je bedrijf te werken. Daardoor stagneert de groei en wordt het steeds moeilijker om de marketing weer op te pakken.

Maar wat is er nou eigenlijk écht aan de hand?

Dikke kans dat het totale plaatje uit balans is…

Een succesvolle balans bestaat uit verschillende samenhangende aspecten. Zeker als je bedrijf al een tijd bestaat en je duidelijk hebt waar je voor staat en naartoe wilt, is het belangrijk hier bij tijd en wijle bij stil te staan én aan de knoppen te gaan draaien.

Dit zijn de drie belangrijke pijlers die uit balans kunnen zijn:

Marketing

Je marketing sluit waarschijnlijk niet meer aan bij de huidige situatie van je bedrijf. Wat vroeger werkte, werkt nu niet meer. Het is tijd om je marketing bij te werken en te laten zien waar je nu voor staat. Vaak is het moeilijk om dit zelf te zien; een frisse blik van buitenaf kan daarbij helpen.

Website

Misschien is je website verouderd of heeft deze nooit helemaal goed gewerkt. Dit kan je demotiveren en je ervan weerhouden om de site bij te houden. Als nieuwe projecten en inzichten niet op je website staan, missen potentiële klanten belangrijke informatie. Het is essentieel dat je website weer aantrekkelijk en functioneel wordt. Hiervoor heb je iemand voor nodig die echt verstand van zaken heeft. De tijd van zelf bouwen is voorbij.

Huisstijl

Wat eerder werkte als eenvoudige huisstijl, voldoet nu niet meer. Je hebt een sterke branding en design nodig die je huidige bedrijfspositie weerspiegelt. Een goed design laat zien waar je voor staat en brengt je product of dienst naar een hoger niveau. Dit zorgt ervoor dat je serieuzer wordt genomen en versterkt je marketing en website.

Als deze drie pijlers niet op elkaar zijn afgestemd en stuk voor stuk op orde, ontbreekt de harmonie. En wanneer werk je als ondernemer het prettigst en het efficiëntst? Juist, als alles in balans is. Zodra de balans hersteld is, zal je bedrijf weer groeien, nieuwe klanten aantrekken en de omzet stijgen.

Ik hoor je denken: “Waar vind ik de juiste mensen die dit allemaal kunnen gaan doen voor me dan?!” Kom in gesprek met Lisa, Jesse (marketeers), Deshna (webdeveloper) en mij (designer)! Wij weten als geen ander hoe belangrijk die samenhang is en ook hoe lastig het kan zijn om alle ballen in de lucht te houden. We zoeken er zelf al jaren naar en hebben deze balans gevonden in elkaar als team. Dat willen we graag doorzetten naar en voor jou. Wanneer kom je langs?

Merijntje

Designer bij Het Merkcollectief
All
9
Uncategorized
0
Marketing
3
Design
2
Website
1
Ervaringen
4
Samenwerken
3
Meer laden

Ontvang de nieuwste blogs direct in je mailbox

Naam
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Marketing

Design

Website