
Gratis reflectie-checklist
Klopt jouw merk nog wel?
Je merk is, naast jou en je medewerkers, de ultieme representatie van je bedrijf. Het bepaalt hoe je overkomt, klanten aantrekt en je onderscheidt van de concurrentie. Een discrepantie tussen dat merk en je bedrijf zorgt voor een unheimlich gevoel; dingen kloppen niet. Je loopt vast in processen; van aanbod tot communicatie.
Dat is niet gek: een betekenisvol, sterk merk is meer dan een logo of een huisstijl. Het is de essentie van wie je bent als bedrijf of ondernemer, wat je uitstraalt en hoe je wordt ervaren. Dat moet kloppen, anders voelt het niet goed. En tegelijkertijd klopt het pas als alle nuances kloppen.
Die discrepantie kan op verschillende manieren ontstaan: bij de één voelt logo en huisstijl vanaf het begin al niet helemaal lekker, bij een ander blijkt de website na een tijdje niet te voldoen aan wat hij of zij nodig heeft. Wat we vaak zien, is dat bedrijven of ondernemers uit hun merk gegroeid zijn. Jarenlang ondernemen heeft een bedrijf volwassener gemaakt dan het merk doet denken.
Vergroot je inzicht
In deze gratis reflectie-checklist ontdek je hoe sterk je merk momenteel staat op drie essentiële merkonderdelen: marketing, design en website. Door de vragen te beantwoorden, krijg je inzicht in waar je merk krachtig is en waar verbetering mogelijk is.
Aan het einde van de test krijg je een totaalscore en advies over welke stappen je kunt nemen om je merk (weer) volledig in lijn te brengen met je visie en ambities.