Blog

Frustrerend zeg, die marketing en zichtbaarheid. *Zucht.* 

Herken je ook die frustratie rondom jezelf zichtbaar maken en aan marketing doen? De kans is groot dat alles wat de experts op het gebied van marketing, web en design gedaan hebben in opdracht van jou misschien wél is afgestemd op wat goed is voor de markt en je doelgroep. Maar geen van de stappen is afgestemd op jou en je bedrijf!

‘Hoe komt het toch dat ik denk dat mijn marketing en de uitstraling van de nieuwe designs en website niet bij me passen?’

Je bent ondernemer, en je bedrijf draait goed. Toch weet je dat er méér mogelijk is. Juist nu het allemaal goed gaat, is het tijd voor vernieuwing, nieuwe marketing, nieuwe zichtbaarheid. Je schakelt een aantal experts in: een webbouwer, een designer, een marketingadviseur.

Ze gaan los van elkaar voor je aan de slag en komen met marketingadviezen, een nieuw design, een voorstel voor de structuur van de website…

Maar toch heb je de hele tijd het gevoel dat er iets niet klopt.

De adviezen zijn goedbedoeld, maar de keuzes die ze voorstellen – van kleuren en designs tot strategieën – je krijgt er nog geen energie van om hier ook echt mee te gaan werken. Je probeert alle partijen duidelijk te maken wat je wél nodig hebt maar het lijkt alsof je tegen dovemansoren praat. Je raakt steeds erger gefrustreerd over het idee dat je zichtbaar moet zijn en dat je aan marketing moet doen.

Herken je dat gevoel?

Dan is de kans groot dat alles wat deze experts gedaan hebben misschien wél is afgestemd op wat goed is voor de markt van je bedrijf en je doelgroep, maar geen van de stappen is afgestemd op jou en je bedrijf!

Het resultaat?

  • Marketingadviezen die technisch misschien wel kloppen, maar niet resoneren met jouw persoonlijkheid. En daardoor ontstaat er bij jou zelfs weerzin om ze toe te passen.  

  • Een design van de uitstraling dat eerder afstand schept dan verbinding brengt. Wat je letterlijk voelt: het ontbreken van de afstemming met jou als persoon en ondernemer.

  • Een website die weliswaar professioneel oogt, maar die zeker niet laat zien wie jij bent. Waardoor je ook geen trots voelt om hem aan de rest van de wereld te laten zien.

Wanneer jouw persoonlijkheid en visie niet centraal staan, werkt niets écht goed.

Alles voelt als los zand van elkaar en niet in harmonie met wie jij bent.

En het is precies die harmonie die zorgt voor een krachtige uitstraling en een natuurlijke klik met je klanten…

Onze tip?

Begin voor de vernieuwing van de uitstraling van jouw bedrijf en waarnaar je zo verlangt bij de basis: wie ben jij, wat drijft je, wat zijn jouw kernwaarden, en waar sta je voor? Alleen vanuit die kern kunnen al je marketinguitingen samenhangend en authentiek worden.

Dat is een van de vele redenen dat Jesse en Lisa als marketeers, Deshna als webbouwer en ik als designer samen aan de slag zijn gegaan onder de naam Het Merkcollectief. Wij geloven in het werken vanuit samenhang en met aandacht voor de basis van jou persoonlijkheid én jouw bedrijf. Zo kunnen we jou ondersteunen om zonder omwegen en vanuit harmonie de Merk Waardigste versie van je merk neer te zetten.

Merijntje

Designer bij Het Merkcollectief
All
9
Uncategorized
0
Marketing
3
Design
2
Website
1
Ervaringen
4
Samenwerken
3
Meer laden

Ontvang de nieuwste blogs direct in je mailbox

Naam
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Marketing

Design

Website