Over ons
Het team
Welkom bij Het Merkcollectief – een team van vier gepassioneerde professionals die, ondanks onze verschillende achtergronden en persoonlijkheden, elkaar hebben gevonden in een gedeelde missie: het bieden van een Merk Waardige drie-eenheid die écht impact maakt:
Het team
Welkom bij Het Merkcollectief – een team van vier gepassioneerde professionals die, ondanks onze verschillende achtergronden en persoonlijkheden, elkaar hebben gevonden in een gedeelde missie: het bieden van een Merk Waardige drie-eenheid die écht impact maakt:
Marketingstrategie
die bij je past en zorgt voor richting, focus en resultaat.
Jesse & Lisa
Design
dat alles in verbinding brengt met jou en je doelgroep.
Merijntje
Website
die een waardevolle interactie met je klanten oplevert.
Deshna
De combinatie van onze unieke perspectieven, ervaring en kennis is onze kracht. Wij leveren daarmee een waardevolle bijdrage voor onze klanten. Ontdek hier wie wij zijn en wat ons drijft.
Jesse Pieplenbosch
Marketeer (De Marketingfaculteit)

Jesse is de marketeer met een focus op het extraverte. Hij werkt graag met mensen en helpt je om je strategie neer te zetten en de juiste boodschap te pakken. De meeste voldoening ervaart hij als hij jou 2 dingen geeft: richting en focus. Richting omdat je weet welke marketing voor je gaat werken, focus omdat je weet waar je NU mee aan de bak zou moeten.
Wacht heel even, dat klopt niet helemaal. Stiekem is er één ding waar hij nog meer voldoening uithaalt en dat is zijn werk als dj. Er stroomt meer housemuziek dan bloed door zijn anderen, z’n been wiebelt dan ook vaker dan dat zijn hart klopt. Maar hij is terecht trots op zijn optredens in o.a. Discotheek Manhattan en Free Your Mind festival.

Verder is Jesse een echte familieman (kan ook niet anders als halve Indo) en is hij gek op spelen met zijn kids en dansen met zijn vrouw. Jesse houdt verder van zijn club Vitesse, voetballen, tennissen en dingen organiseren voor de kerk. Maar hij houdt vooral niet op met praten over nerd-stuff.
Jesse heeft een kast vol met comic books, games en Marvel-prullaria. Lisa gedoogt het maar is hier het slachtoffer van. Zeker wanneer hij een comic uitgelezen heeft of een Marvel-film gezien heeft, is het Lisa die een hele presentatie moet bijwonen over waarom hij zo goed was (of niet).
Er stroomt meer housemuziek dan bloed door zijn aderen
Deshna van Aarssen
Webbouwer (Your website made easy)

Deshna is het meesterbrein achter jouw Merk Waardige website. Na jarenlang te hebben gewerkt als projectmanager en (foto)grafisch producer bij grotere reclame- en productiebureaus, waarvan de meeste tijd in een VOF, ging in 2020 het roer om. Ze wilde meer impact maken voor ondernemers waar het echt een verschil voor maakt en besloot eindelijk haar passie voor het ontwerpen en ontwikkelen van mooie en slimme websites te volgen. Iets dat direct opviel bij de rest trouwens; een webbouwer die marketing én design snapt en ook nog eens kan communiceren? Zeldzaam.

Geboren in Australië, opgegroeid in Limburg en nu gevestigd in Zweden, brengt Deshna een unieke mix van culturen en ervaringen mee. Net als een accent dat bestaat uit ‘een beetje van alles’. Ze houdt van beweging; van Qigong en Yoga tot fanatieke sportsessies in de gym. Daarnaast ontspant ze graag in haar eigen sauna, compleet met ijskoude afkoelmomenten in het nabijgelegen meer en een afsluiting bij een knetterend haardvuur met kruidenthee en fijne muziek.
De naam Deshna is haar gegeven door een spirituele gids. Haar geboortenaam is Kerrie (niet verder vertellen🤫). Ook Deshna’s liefde voor even getallen maakt haar uniek. Een oneven aantal mailtjes in haar inbox overleeft ze nu wel, maar een oneven aantal sokken…
Van website uitdagingen ligt ze overigens niet wakker. De meeste slimme oplossingen en goede ideeën worden ingegeven als ze er niet over nadenkt.
De beste ideeën komen als Deshna er niet over nadenkt
Merijntje Betzema
Designer (Merijntje aan de Rijn)

Merijntje is de creatieve ziel die jouw merk tot leven brengt met een design dat alles in harmonie brengt. Ze is dé vrouw die ondernemers moeten hebben als ze de balans in hun totale uitstraling een beetje kwijt zijn en merken dat de look & feel van hun merk niet meer past bij hun bedrijf en zichzelf. Ontwerpen staat voor haar gelijk aan zingeving, net zoals lekker eten dat doet.
Ook écht Merijntje: lekker wandelen of fietsen, en als het zich voordoet genieten op een zeilboot. Het ene moment hard werkend door weer en wind, het andere moment rustig voor zich uit starend, genietend van het zonnetje. Yes, Merijntje voelt zich het fijnst in de natuur of met een boek op de bank. Én in kledingwinkels, want shoppen is haar tweede natuur. Dat kan voor zichzelf zijn maar ook voor een ander; ze doet namelijk ook sessies als imago-stylist.

De winkel die ze voor zichzelf nooit overslaat is de Barefoot-schoenenwinkel. Die schoenen draagt ze graag, ondanks het feit dat ze bijna nooit op blote voeten loopt (tenzij de mussen dood van het dak vallen als het hoogzomer is). Verder heeft ze iets met boeken.
- Het boek dat haar onlangs het meeste raakte en waar ze zich hardcore in herkende was ‘Het verborgen leiderschap van de oudste dochter’ van Aike Borghuis. Zeker toen ze de schrijfster over het boek hoorde vertellen.
- Als je haar enorm wispelturige en onnavolgbare Spotify-afspeellijst beluistert zou je denken dat ze ADHD heeft, maar Merijntje schreef een boek dat heet ‘Zee van ruimte, leven met autisme’. Het gaat over, jawel, haar leven met autisme.
Ontwerpen staat voor Merijntje gelijk aan zingeving
Lisa Pieplenbosch
Marketeer (De Marketingfaculteit)

Lisa, last but not least. Maar dat is logisch, aangezien Jesse dit stukje over haar schreef en het feit dat zij getrouwd zijn (mocht dat nog niet duidelijk zijn 😉). Lisa is de introverte, technische marketeer. Degene die net wat langer nadenkt voordat ze wat roept. Een ideeënmachine en tegelijk de stille kracht achter de schermen met een liefde voor stilteretraites en macrameeën.

Een échte Motukker (dat is een Molukker uit Twente, in dit geval Almelo), die haar accent steeds meer aan het verliezen is. Arnhem is al jaren haar nieuwe (en eigenlijk echte) thuis en net als Jesse wil ze er nooit meer weg. A-typisch met haar Molukse achtergrond zijn haar organisatiekracht, goede planning en stroomlijning van processen.
Als Lisa niet voor één van haar bedrijven aan de slag is, is ze bezig met haar rol binnen het leiderschapsteam van de kerk Hemelsbreed in Arnhem. Daarnaast is ze gek op dansen op R&B, liefst met Jesse.
Lisa is degene die net wat langer nadenkt voordat ze wat roept
Waarom Het Merkcollectief?
Wat ons bindt, is meer dan alleen onze gezamenlijke passie voor Merk Waardige merken. Ondanks onze verschillende achtergronden, delen we een dieperliggende kernwaarde: het leven van ondernemers beter maken.
Wij geloven in de kracht van respect, dialoog en samenwerking. We zijn allevier compleet andere mensen met andere visies op bijvoorbeeld spiritualiteit of politiek. Het Merkcollectief is zo ook voor onszelf een waardevolle plek geworden. We hebben namelijk een plek gevonden waar we met respect met elkaar in gesprek blijven. Iets dat we missen op veel plekken in de samenleving.
Die plek delen we graag met onze klanten. We zijn er trots op een plek te hebben gevonden waar we, ondanks onze verschillen, samen werken aan een gemeenschappelijk doel: jouw merk waardig verbinden met jouw dromen, doelen en doelgroep.
Anderen over ons
“Wat prettig is aan Merijntje is dat ze heel erg met je meedenkt, zich verdiept in je vraag. Ze deelt haar inzichten met je, doet meer dan strikt noodzakelijk: ze geeft haar hele hebben en houwen. Ze zegt: ‘Ik zie dit en dat, en dan zou ik die kant op gaan.’”

Marieke van Driel
Spreker, dagvoorzitter, interviewer
“Lisa en Jesse hebben mij geweldig geholpen bij het opstarten van mijn eigen bedrijf. Na 15 jaar in diverse ‘corporate’ rollen over de hele wereld ben ik voor mezelf begonnen. Jesse en Lisa hielpen mij concreet met het (verder) definiëren van mijn waardeproposities en marketing strategie. Daarnaast brachten ze me (kosteloos) in contact met hun eigen netwerk. Ze zijn kundig, super hands-on en flexibel. Echt fijn samenwerken!”

Milo Schoonheijm
Businesspartner & CSRD specialist – Addupp BV
“Het is echt een feestje om met Deshna samen te werken. Deshna denkt heel goed mee, niet alleen wat betreft het technische gedeelte, maar ook het vertalen van design en de gebruikerservaring. Ze is supersnel, heel precies en als persoon heel fijn in de samenwerking. Er staat nu een website die helemaal klopt qua inhoud, vormgeving en de juiste calls to action. Ik wilde geen standaard website, maar echt iets exclusiefs en dat is door de samenwerking tussen Deshna en de ontwerper heel mooi tot zijn recht gekomen. Kortom, een website waar ik supertrots op ben en die helemaal past bij wat ik wil uitstralen.”

Thessa Boddenberg
Financieel businesspartner – Huis van Financiën en MKBTR
Vragen en contact
Wil je meer weten over ons, ons aanbod of iets anders? Maak dan een afspraak met ons. Bij ons geen droog koekje, maar kue lapis, spekkoek, of Zweedse fika bij de koffie!
